zaterdag 20 juli 2019

Wolletjes besteld

Vandaag had ik zin om weer iets nieuws te beginnen breien voor ons kleintje. Ik krijg er maar geen genoeg van van al die breiwerkjes!
Ik heb het patroon van het newborn vertebrae vestje eens goed bekeken dat ik een aantal dagen geleden had afgeprint en wilde me er dan toch maar eens aan wagen. De Engelse uitleg op zich is voor mij een beetje te moeilijk om te verstaan maar ik heb door voorbije werkjes al heel wat Engelse afkortingen geleerd die ik hier weer kan op toepassen. Ook is alles best wel goed te vinden via het internet. Google is op de moment mijn beste vriend.

Het enigste wat ik moest doen was al mijn materiaal bij elkaar sprokkelen en er gewoon aan beginnen. De enigste bolletjes wol die ik had liggen die in aanmerking kwamen waren bolletjes sokkenwol die ik toch liever gebruik om sokken uit te maken. Ik ben dan maar op zoek gegaan op internet naar mooie betaalbare bolletjes wol die in aanmerking kwamen. Ik heb veel geluk gehad dat er toch nog een aantal mooie te vinden waren tijdens de soldenkortingen en heb me er ineens een aantal mooie besteld via de site van https://www.julijasshop.be
Ikzelf heb nog nooit iets gekocht van deze winkel maar heb de bakstenen winkel wel een aantal keren bezocht in Antwerpen. Ze hebben er niet alleen hele mooie wol maar ook mooie stoffen en patronen en verschillende soorten knoopjes en nog zoveel meer...

Aangezien ik hoogzwanger ben vond ik het te riskant om naar antwerpen zelf te gaan om de wolletjes te gaan bewonderen en uit te gaan kiezen met welke wol ik dit vestje wilde maken. Ik heb mezelf dan maar eens op hun website uitgeleefd en heb ineens een aantal mooie strengen wol gekocht die ik aan 50% korting heb kunnen scoren! 

Iets online bestellen en naar huis laten komen is voor mij ook nog altijd onbekend terrein. Ik bestelde in het verleden al wel eens een boek of iets anders voor bv. mijn oma dat ik dan bij haar thuis liet leveren aangezien ze zelf niet zo handig is in online bestellingen doen. Voor mezelf is het denk ik een van de eerste keren dat ik echt iets voor mezelf bestel en hopelijk zo vlug mogelijk thuis aankrijg!
Het is een cadeautje aan mezelf ( want ik had nog wat verjaardagscentjes over )

Omdat ik het toch niet kon laten ben ik toch al een soort proeflapje begonnen met sokkenwol dat ik had liggen. Ook weer hele mooie sokkenwol die ik in lapland had gekocht. 





Ik hoop vooral dat het patroon zichzelf nog verder uitwijst en ik het zonder al te veel geklungel in elkaar krijg. Ik kan wel wat breien maar ik ben nog lang niet zo ver als al die breidsters die ik altijd op instagram bewonder. Op de foto's hierboven kan je al zien hoe ver ik sta. De rug is al klaar en ben nu bezig met het breien van de mouwen en dan moet de ribbelboort er ook nog aangezet worden maar dat laat ik later wel zien.

Groetjes XXX BELLEKE XXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten