maandag 22 juli 2019

Afgewerkt werkje


Ik kon het niet laten om toch maar aan mijn nieuwe whirl sjaal van scheepjes te beginnen. Ondertussen heb ik mijn newborn vertebrae babyvestje afgemaakt en wacht nog op de wolletjes die ik besteld heb, dus wilde ik al iets om handen hebben en toch maar begonnen aan de whirl.


De bollen wol zijn gekozen door mijn mama. Vorig jaar had ik haar gevraagd of ze nog 2 bollen kon meebrengen maar het 'jammere' was dat ik 1 van de 2 bollen al had gebruikt in mijn vorige whirl sjaal, maar omdat ik deze kleur toch de mooiste vond van al de bollen die er te kiezen waren wilde ik deze houden om in een nieuwe sjaal te verwerken. Zo zie je maar dat mijn mama mijn smaak heel goed kent. Door deze met een andere bol te combineren gaat het verschil met mijn andere whirl sjaal toch heel groot zijn. Ik ben heel benieuwd hoe verschillend ze gaan zijn. De vorige sjaal wilde ik eigenlijk gebruiken als dekentje voor ons kleine meisje dat nog altijd onderweg is. Ondertussen heb ik de sjaal al heel wat gedragen en wil deze toch liever voor mezelf houden en aangezien ik er nu een nieuwe begonnen ben is deze voor ons kleine meisje bedoeld. 



Hierboven zie je de foto's van het newborn vertebrae babyvestje dat ik aan het maken was. Hier moesten de mouwtjes er nog aangebreid worden alsook de ribbelkraag. 
Uiteindelijk had ik het vestje afgewerkt en ineens ook geblokt zodat de steekjes mooier uitkomen.
Het principe van het blocken is me nog altijd niet zo heel bekent aangezien het dit maar de tweede keer is dat ik dit doe maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik persoonlijk vind dat je dit altijd beter doet na het afwerken van je werkje omdat de steekjes zoveel mooier en beter uitkomen dan voorheen.





De foto's hierboven laten zien wat het blocken met je breiwerkjes doet. De steekjes zijn vele mooier en het werkje is heel mooi in model gebracht. 
Je kan op verschillende manieren blocken en ik koos om het werkje in een badje met wat wolwasmiddel te soppen. Deze wordt hierna op een droge handdoek mooi in model gebracht en aan de lucht gedroogd.  

Aangezien de postbode nog moet langskomen met mijn bestelde pakketje kan ik nog wat vederwerken aan mijn whirl sjaal.

Groetjes XXX BELLEKE XXX



Geen opmerkingen:

Een reactie posten