woensdag 17 juli 2019

Aftellen

Het aftellen is begonnen... 
Bijna alles is in orde gebracht voor de komst van ons kleine meisje en heb ondertussen haar "quiltje" afgewerkt. Een quiltje is het niet echt geworden aangezien het lekker warm is nu buiten en ook aangezien het meer een overtrekje is om over een donsje te trekken.


Toen de top van de patchwork klaar was, was ik zo enthousiast en wilde ik de achterkant al aan de patchwork zetten zonder er bij na te denken dat er nog een opening moest komen om het donsje in te kunnen stoppen. Nog nét op tijd kwam het in me op! Heb er dan maar voor gekozen om er bijpassende Tilda-knoopjes in stof tussen te zetten om het open gedeelte nog dicht te kunnen doen als het donsje er in zit. Aan een rits wilde ik me niet wagen en besloot het dus maar met wat knoopjes op te lossen. Heel de patchwork is gemaakt met Tildastofjes van al een aantal collecties geleden. Heb eigenlijk ook allemaal stofjes van verschillende collecties door elkaar gebruikt. Ik heb gekeken naar alle stofjes die mooi bij elkaar pasten en ben gewoon uit het wilde weg begonnen een top te maken zonder er al te veel bij na te denken. Gewoon begonnen met knippen en naaien. Ik vind voor mezelf dat ik dan toch altijd een van de mooiste creaties vorm zonder te moeten zien naar een bepaald patroon of bepaalde afmetingen, en dan heb je uiteindelijk iets heel unieks dat niemand anders heeft.


Ik heb al heel veel zin gehad om al te beginnen aan een nieuw quiltje omdat het zo lang geleden was dat ik een quiltje begon uit het wilde weg zonder patronen en afmetingen. Het was weer zalig leuk gewoon mijn zin te doen met de stukjes stof en zien hoe het uiteindelijk verwerkt werd. 


























Ondertussen heb ik ook een pixiemutsje gemaakt en een sjaaltje dat er bij past.


 Er staan nu ook een paar stokken op mijn naalden waar ik ook nog wel wat werk aan heb en zou binnenkort heel graag een vest beginnen breien voor mezelf en deze dan ook in de mini versie voor ons kleine meisje, zodat we er deze winter al matchend voorkomen. Liefst in hele mooie "duurdere" wol. Klinkt misschien heel stom, maar ik volg een aantal mensen via youtube in buitenland die ongelofelijk mooie wol zelf kleuren en zou heeeeeeeel graag van zo een strengen wol eens iets moois maken. Al de resultaten die ik van andere mensen op instagram zie met die wol zijn altijd super mooi. Natuurlijk kunnen die mensen wel een stukje beter breien dan ikzelf maar ik denk toch dat een duurder wolletje altijd wel een mooier resultaat geeft dan een goedkoper wolletje. 

Ik heb nog zoveel ideetjes die ik wil uitwerken maar deze zullen pas tot stand komen wanneer we allemaal thuis zijn en zo een beetje een soort van routine hebben kunnen aannemen. Ik zal mijn handen al vol genoeg hebben met de baby, maar heb wel een voordeel dat ik hulp aan huis krijg en als ik eventjes zin heb om wat tijd voor mezelf te nemen kan ik dit gerust doen zonder een slecht gevoel te hebben aangezien de zorg voor ons kleintje dan eventjes wordt overgenomen door lieve mensen die mij de kans geven wat ademruimte te nemen en te helpen in een periode waar het voor mezelf wel iets moeilijker is om aan te passen aan alle nieuwigheden. 
Zeker omdat dit ook ons eerste kindje is en we niet goed weten hoe en wat... als je begrijpt wat ik bedoel.
We hebben wel allemaal lessen in het ziekenhuis gevolgd om goed voorbereid te zijn op haar komst, ook hebben we kinélessen gevolgd zodat we ongeveer weten wat er ons tijdens de arbeid zelf te doen staat en hoe we hierop moeten reageren.

Binnenkort meer nieuwigheden op mijn blog te vinden

Lieve groetjes XXX BELLEKE XXX



2 opmerkingen:

  1. Ik wens je een fantastische ervaring toe. Je krijgt er een heel lief klein meisje door. Je gaat dat heel goed doen. Groetjes juf Carine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oo dank je! Binnenkort kom ik nog eens een gezellig lesje bij je volgen!!! dikke zoentjes x x x

      Verwijderen