dinsdag 28 mei 2019

Niet stilgezeten





Terwijl ons kleine meisje heel flink groeit en heeeeeel flink elke dag haar
 fitnessoefeningen aam mij laat voelen heb ik al wat werkjes afgewerkt. 
Mijn scheepjes whirl sjaal heb ik helemaal afgewerkt en ben er best wel trots op. Het enige wat ik wel best jammer vond was dat ik het patroon niet helemaal heb kunnen uitwerken. Ik kwam van de ene kleur bol wol te kort en de andere kleur bol wol had ik nog wel genoeg gehad om heel het patroon uit te werken. Op Facebook had ik in de scheepjesgroep bij verschillende vrouwen gelezen dat ze net hetzelfde probleem hadden en ondanks er op elke bol wol hetzelfde aantal meter zou moeten zitten toch twee verschillende lengtes van bollen hadden. 
Uiteindelijk heb ik gebreid tot mijn ene bol wol op was en ben verder gegaan met mijn andere bol waardoor ik wel een rand heb met eenzelfde kleur paars, maar uiteindelijk ben ik best wel blij met het eindresultaat. De paarse rand maakt het toch wel een tikkeltje beter vind ik zelf.



Toen ik mijn whirlsjaal afgewerkt had viel ik precies in een zwart gat zoals ze soms wel eens zeggen. Ik had niets meer om handen buiten nog een quiltje dat ik moet afwerken voor ons kleintje maar waar ik niet altijd even makkelijk aan kan werken als aan een brei of haakwerkje.
Een aantal maanden geleden had ik een patroontje gezien van een Call the midwife dekentje vanuit de serie Call the midwife. De bolletjes wol waren al gekocht en lagen al klaar om gebruikt te worden.  
Ik had 4 bolletjes wol gekocht (scheepjes collor craft) en heb er maar 2 van gebruikt omdat het dekentje al groot genoeg was en dus heb ik nog wol over voor  bevoorbeeld een gebreid vestje of truitje.


Wat ik nog wel altijd moet afwerken is mijn gehaakte scheepjes hygge sjaal die nog altijd in een hoekje van de kast ligt. Ik kijk er echt tegenop om deze sjaal terug op te pikken en waarom weet ik eigenlijk niet. Ik zou er gewoon eens aan moeten beginnen zodat de zin er terug in komt. 

Groetjes BELLEKE X X X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten