woensdag 10 april 2019

Het is 8 uur 's morgens en zit lekker uitgeslapen met een lekker tasje thee en een paar boterhammetjes dit blogberichtje te schrijven.
De voorbije dagen heb ik het vrij moeilijk gehad. Een zeurende hoofdpijn die niet weg wilde en de hormonen begonnen me ook een beetje te hoog op te lopen en kon aan niets anders meer denken dan aan alle slechte dingen. Ik had in niets nog plezier. Ik hoop dat het ergste voorbij is want heb vannacht zalig geslapen en ben heel goed gezind opgestaan. Ik zie alles terug wat meer zitten en kan er terug wat meer van genieten om zwanger te zijn. Toch heb ik spijt dat ik niet van in het begin van mijn zwangerschap alles netjes heb bijgehouden hoe ik me voelde en wat er met me speelde. Ondanks alles kan ik mezelf ook niet echt kwalijk nemen aangezien ik me ook niet echt super voelde (wel qua gezondheid maar dan minder mentaal)
Ik neem het mezelf wel dikwijls kwalijk dat ik tot hier toe niet nog meer heb kunnen genieten van het zwanger zijn. Het besef dat er echt een kindje op komst is kwam bij mij echt heel laat. Soms heb ik er nog moeite mee om te beseffen dat al die bewegingen voortkomen van ons kleintje en dat ze er binnen een paar maand al gaat zijn. De tijd vliegt zo ontzettend snel maar als ik me dan bedenk aan de eerste weken van mijn zwangerschap is dat ook al zo ontzettend lang geleden.
Ik ben nu 24 weken ver en ben gisteren terug op controle geweest. Alles was goed en mijn placenta is goed verschoven zodat een natuurlijke bevalling mogelijk is. Ik was opgelucht toen ik dat te horen kreeg maar had me al een beetje mentaal voorbereid op een keizersnede.
Enkel moet ik terug voor een glucosetest en dan maar hopen dat deze deze keer niet wat afwijkend is. Mijn gynaecologe zei me dat ik me er zeker niet druk om moet maken en dat de kans klein is dat er diabetes zou vastgesteld worden, maar toch spookt dit al de hele tijd door mijn hoofd. Ons kleintje is wel mooi op gewicht dus dat wijst al niet op diabetes, ik zal mijn gedachte daar maar op zetten.

Gisteren hebben we ons laatste vakantietje met z'n tweetjes geboekt. Een aantal dagen naar Nederland. Ik spreek al een paar jaar om eens naar Nederland op vakantie te gaan en nu gaan we gezellig naar Harlingen (als ik me niet vergis). Dat weekje in mei zal ons beide goed doen.

Mijn creativiteit is die paar dagen dus flink de grond in gegaan maar hoe ik me nu voel heb ik zin om met alles tegelijk bezig te zijn. Ik heb nog een groot to do lijstje in mijn hoofd van alles wat er nog gebeuren moet voor ons kleintje er is en het is echt wel veel. De geboortekaartjes ga ik zelf uittekenen (ik weet al helemaal hoe en wat) en wilde daar gisteren eigenlijk aan beginnen maar ik denk dat dit eerder vandaag zal gebeuren. Hoe ik onze suikerbonen wil weet ik ook al helemaal uit mijn hoofd maar moet enkel nog materiaal gaan halen waar ik volgende week samen met mijn mama om ga. Ik ben nu bijna 6 maand dus wordt het wel tijd om al die dingen in orde te brengen.
Onze keuken is bijna klaar enkel nog de vloer en wat muren. De babykamer staat vol met allemaal keukengerief dus dat is nog eventjes afwachten maar deze zal wel klaar geraken voor ze er is. Eens flink met de stofzuiger en zwabber het huis rond gaan is ook wel nodig na die werken die gepasseerd zijn. Enkel is de fut nu nog wat te ver zoek.

Al bij al mag ik niet klagen en weet ik dat ik gewoon moet genieten van alles. We hebben een mooi huis, we hebben net een nieuwe keuken, we hebben eigenlijk alles wat we nodig hebben en we krijgen er nog een mooi wondertje van een dochtertje bij. Ik moet blij zijn en genieten en bewust zijn van al mijn zegeningen.

Veel liefs Belleke x x x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten