maandag 8 april 2019

Babyquilt in wording


De voorbije dagen was ik te moe of had ik totaal geen tijd om een blogberichtje te schrijven. Nu thuis na een dagje werken en heb al mijn laatste beetje energie gespaard om dit blogberichtje te kunnen schrijven.

Gisteren was het super mooi weer en heb een beetje kunnen genieten van de warmte en het zonnetje door de ramen van de living open te zetten en verder te werken aan mijn babyquiltje.
De mooie bloesemboom recht tegenover ons staat super mooi in bloei. De natuur krijgt beetje bij beetje terug wat meer kleur. 
Wat mooi! 

Ondertussen heb ik nog wel wat voort kunnen werken aan het babyquiltje. Vorige week dinsdag had ik al voorbereidingen getroffen voor ons wekelijkse handwerkdagje dat voorbije woensdag bij Chrisje doorging. Ik had al mijn stofjes al geknipt zodat ik ze bij Chrisje enkel nog aan elkaar moest naaien.

Dit was het resultaat na 1 dag toen ik net begonnen was aan mijn quiltje. Ondertussen had ik dan vorige week dinsdag toch nog zin om er een paar blokjes extra aan te naaien met uiteindelijk nog een omkadering in de stof die ik ook ga gebruiken voor de achterkant van mijn quiltje. 




Hier mijn geknipte stofjes die ik meenam naar Chrisje en er uiteindelijk sterretjes van heb gemaakt. Ik heb toch een groot zwak voor sterretjes in een quilt. Ik word er altijd zo zo ontzettend blij van en vind ze zo ongelofelijk schattig. Zeker als het kleine mooie sterretjes zijn die in een babyquiltje verwerkt zijn. Ik denk dat er in dit quiltje nog vele andere sterretjes gaan volgen.






Hieronder op de foto kan je het eindresultaat zien van mijn laatste gezette steekjes met mijn stofjes. 
Ook heb ik bewust mijn buikje er mee opgezet omdat dit een echte meisjes babyquiltje wordt. Jammer genoeg zijn de kleuren op de foto vele fletser dan de kleuren in het echt. Als je het quiltje met eigen ogen kunt zien zijn de kleurtjes wat feller en vallen ze meer op. Op foto is het contrast van de sterretjes zelf ook niet zo heel goed terwijl deze in het echt wel goed zichtbaar zijn.


Vrijdag moest ik me aanmelden in het ziekenhuis om een glucosetest uit te voeren waarvan we morgen de resultaten van weten. Ik moest een shotje van 50gram suiker uitdrinken en dan een uurtje wachten voor er bloed genomen kon worden. Al een geluk had ik mijn breiwerk bij om nog een aantal priemen te kunnen breien. Ik ben nu aan de laatste kleuren aangekomen op mijn bollen wol dus het zal niet meer lang duren of ik kan mijn sjaal wel degelijk echt afwerken. 


Ik ben zo ontzettend blij dat ik deze twee bollen wol gekozen heb om deze wirlsjaal mee te maken. De kleuren gaan ontzettend goed samen en wie mij kent weet dat ik hou van vele mooie kleurtjes. 

Ik ga nu een beetje uitrusten in de zetel en hopelijk heb ik straks weer een beetje energie om nog een beetje te kunnen handwerken.

Veel liefs Belleke x x x 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten