zondag 31 maart 2019

Babydekentje

Donderdag was mijn vriend jarig en hebben we dit een beetje gevierd door 's avonds naar de cinema te gaan en ervoor nog iets lekkers te gaan eten.
Moest de keuken al af zijn geweest dan had ik het thuis gezellig gemaakt en iets lekkers voorbereid. Al bij al mocht ik misschien maar blij zijn dat ik niet kon koken want na dat dagje werken was ik best wel moe en kon wel wat rust gebruiken.
Eindelijk na lang sinds mijn zwangerschap nog ergens iets gaan eten. Een lekkere pasta kon me wel bekoren maar wat had ik me mispakt met het aantal pepertjes op de menukaart. Na een paar happen was mijn neus helemaal geopend en van koude kon ik ook al niet meer klagen. De traatjes stonden me al in de ogen maar al bij al had het me wel lekker gesmaakt.
Moest ik meer tijd gehad hebben had mijn bordje misschien wel op geweest maar onze film ging bijna beginnen en besloten maar te gaan en nog een dessertje te halen in de cinema zelf. We hadden ons ook wel een beetje mispakt met de hoeveelheid popcorn want de doos popcorn ligt nu nog halfvol in de vuilbak. De film die we gezien hebben is een romantisch drama in de tijden na de oorlog. Wij en dan eigenlijk vooral ik hou van dit soort films. Ze hebben bijna altijd een mooie soundtrack en die periode vind ik van stijl, mode en interieur altijd zo sfeervol. Kort gezegd was het voor ons een hele mooie film.


Een paar maanden geleden heb ik een gebreid babydekentje afgewerkt en heb dit ondertussen nog niet kunnen laten zien. Het patroontje heb ik uit een boekje gehaald van Libelle.
Ik ben beginnen breien met bamboe priemen die ik ontzettend schattig vind. Het zijn priemen die aan het uiteinde van de priem een mooi handgeschilderd bolletje hebben. De een heeft bolletjes de ander bloemetjes. Mooi zijn ze in ieder geval wel maar praktisch is een ander verhaal. Het bamboe splitst langs alle kanten. De splintertjes had ik er voorzichtig af gedaan en had deze een soort van vernislaagje gegeven met een beetje doorschijnende stevige nagellak. Klinkt heel absurd maar ik vond dit toch een mooie tijdelijke oplossing. Tot.... dat de andere priem begon te splitsen en uiteindelijk beide priemen zo hard in mijn wol haakte dat ik er genoeg van kreeg en met alle frustratie andere priemen op mijn breiwerk gestoken heb. Toen het dekentje een maal af was was mijn frustratie niet heel ver te zoeken aangezien je een vrij duidelijk verschil zag van breien met de andere priemen. Ik brei vele losser met stalen priemen dat met bamboe priemen.



De priemen hadden exact dezelfde dikte maar het lag gewoon aan mezelf. Ik hoopte mijn frustratie te kunnen onderdrukken door het dekentje te blocken en uiteindelijk kreeg ik toch terug een big smile op mijn gezicht. Het dekentje is vrij goed geblockt en ziet er een stuk beter uit dan voorheen.


Ik ben best wel blij met het eindresultaat en kan binnenkort gebruikt worden als babydekentje op iets wat frissere dagen deze zomer.

Veel liefs Belleke x x x 













Geen opmerkingen:

Een reactie posten