woensdag 21 december 2016

Tildahandtas

Ik ben begonnen met het maken van een tilda-handtas.
De gekende strandhandtas die de meeste onder ons wel kennen.
Natuurlijk begint elk werkje met het uitzoeken naar mooie stofjes die goed bij elkaar passen.
Ik heb gekozen voor groene, gele en blauwe tinten.
(Deze handtas ga ik maken met de naaimachine.)


Hieronder mijn kamertje hoe het er nu bijligt...
De muren komen nog vol te hangen met allerlei leuke werkjes die ik in verloop van tijd gemaakt heb.
Op den duur wordt het precies zo een klein museumpje, maar dat is bij mij nog niet het geval.
Binnenkort komt er toch nog een blogpost over mijn kamertje.


Dus alle stofjes zijn gekozen, nu tijd om de malletjes te maken. Hier heb ik jammer genoeg geen foto van, maar mijn malletjes krijgen ook altijd een stickertje zodat ik weet welke mal welke afmetingen heeft. 


De stofjes zijn geknipt en ineens op volgorde gelegd. Nu tijd om achter de naaimachine te kruipen! Jippie! Altijd een leuk momentje :-)


Ziezo, hier mijn lapjes allemaal gezellig aan elkaar gestikt. 
Normaal maak ik de meeste dingen met de hand, maar aangezien een handtas zeker stevig genoeg in elkaar gezet moet worden had ik toch maar voor de zekerheid alles aan elkaar gestikt met de machine.


Hier mijn Top van mijn handtas is klaar. Deze handtas wordt eigelijk gemaakt als een gewone quilt. 
Je maakt een TOP er komt een TUSSENVULLING achter, en om alles af te werken moet je nog een ACHTERKANT hebben.
Deze 3 lagen worden dan gewoon gequilt. 
Ik kies om deze ook met de naaimachine te quilten :-)

In tussentijd zal ik nog een tussenvulling en een achterkant moeten gaan kopen om deze te kunnen afwerken. Ik had namelijk niet alles in huis, dus kan ik gewoon nog eens gezellig naar de quiltwinkel. 

Deze quilt zal denk ik wel blijven liggen voor het nieuwe jaar, aangezien het nu zo een drukke periode is met de feestdagen. Er zijn nog een aantal dingen die ik nog moet afmaken voor kerst, dus daar heb ik het al druk genoeg mee. 

Deze handtas is toch pas voor in de lente/zomer te gebruiken voor als ik vb. naar mijn quiltvriendinnetjes kan :-) Lekker volgepropt met leuke bezigheden, om weer een gezellig dagje met elkaar te kunnen beleven. 
Trouwens het is jammer genoeg al heel lang geleden dat ik nog eens naar een van onze quilt-bijeenkomstjes ben geweest. Doordat mijn uurrooster op mijn werk de laatste tijden elke keer veranderd kan worden, heb ik nooit een dag dat ik met ze kan afspreken. 

Het nieuwe jaar komt eraan!!! Dan valt alles terug in zijn plooi en kunnen we er een heel mooi 2017 van maken! Ik kijk er alvast met heel mijn hartje naar uit ! 

Dikke zoentjes Isabelle -xxx-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten