maandag 19 december 2016

Speculaas

Mijn vriend kwam thuis en het eerste wat ik te horen kreeg was, dat het in huis zo lekker rook.
HHHHMMMMMM..... kreeg ik te horen,........ SPECULAAS..........!!!

Ziezo, ik heb mezelf lekker kunnen bezighouden met het bakken van de speculaaskoekjes, met daarbij natuurlijk een lekker tasje thee. Hmm wat was dat een lekker kopje! Ik maak het mezelf ook altijd heerlijk gezellig in huis zoals je al eerder hebt gemerkt. Overal mooie lichtjes en leuke kaarsjes.... zeker nu met de kerstperiode!

Ik had in de keuken om dan toch nog maar extra in de kerststemming te komen een gezellige kerstfilm voor mezelf opgezet, zodat ik lekker met m'n gebakjes kon beginnen :-)

OOO wat was het toch gezellig :-)


Ik hou zoveel van het moment dat het begint te avondschemeren!
Alles lijkt 10.000x gezelliger, zeker met de kaarsjes en de kerstlichtjes aan.


Hier zoals altijd mijn lekker tasje thee!


 Dit is de thee die ik nu regelmatig drink.....de choco thee, super lekker!



Op het theebuiltje staat altijd een zinnetje dat je dag altijd een tikkeltje beter maakt.
 Hierboven mijn zinnetje van de dag :-)


Hier zijn mijn malletjes te zien die ik gebruikt heb om mijn speculaaskoekjes uit te maken. Natuurlijk moesten ze een beetje met olie ingesmeerd worden voor gebruik. 


Kijk eens hoe een lieve beelekes !


Mijn bolletje speculaas die een tijdje in de koelkast heeft moeten afkoelen.


Hier mijn gebakjes die in de oven mogen geschoven worden. Ik heb de speculaasjes een beetje versierd met suikerversieringetjes.



De koekjes stonden mooi te wachten op mijn lieve mannetje <3



Voila, helemaal klaar om opgegeten te worden.
En ik moet eerlijk bekennen, er schiet niet meer zo heel veel over...

Dikke zoentjes van een iets dikkere Isabelle -xxx-




Geen opmerkingen:

Een reactie posten