vrijdag 9 september 2016

Cath Kidston

Een aantal jaren geleden ben ik met mijn vriend naar Engeland geweest. Hier heb ik toen ook een blogpost over geschreven. Druk op DEZE LINK om de blogpost te lezen.

Toen we in Canterbury verbleven hebben we natuurlijk ook leuke winkeltjes bezocht. Het mooiste en leukste winkeltje waar we zijn binnen geweest was voor mij Cath Kidston.

http://www.cathkidston.com

In deze winkel kan je echt vanalles vinden. Allerlei leuke accessoires voor in de hobbykamer, keuken, badkamer, woonkamer,... Ook geweldig mooie pyjamas, dekbedovertrekken zelfs dagdagelijks kleding en super mooie handtassen!
Jammer genoeg hebben we in België deze winkel niet en moeten dus naar Engeland doorreizen of het online bestellen.

Ook hebben ze boeken uitgebracht en daar wil ik het nu uitgebreider over hebben. De boeken kan je wel in België vinden. Dit boek heb ik gevonden in de boekenvoordeel. Bij dit boek zaten zelfs stofjes bij om zelf een klein tasje te maken en natuurlijk heb ik dit dan ook gedaan :-)

Het boek

 





Het tasje


Er zaten bij dit boek een lapje stof, een rits, een oplosbaar stramientje en 6-draadjes bij in verschillende kleurtjes.
De voorkant moest je nog zelf borduren met de 6-draadjes. Op de foto is te zien dat ik de voorkant al geborduurd heb.


De voorkant is klaar de achterkant is op maat geknipt en de stukjes stof voor aan de rits liggen ook al klaar.


Het tasje moet in elkaar gestikt worden en de rits word er met een ritsvoetje in vastgezet.


Als het tasje helemaal klaar gestikt is moeten alleen de zijkantjes nog voorzien worden van een zigzag steekje zodat de randjes niet beginnen te rafelen.


Het tasje is klaar voor gebruik.















Zelf vind ik het een leuk, fleurig, klein tasje waar je vb. je voetjes van de naaimachine makkelijk in kan bewaren. Of men kan het gebruiken op vakantie om al de medicijntjes in te bewaren die allemaal mee moeten, ... Hoplijk heb je die dan niet nodig, maar het is wel gemakkelijk alles bij de hand te hebben.

Binnenkort komt er een blogpost online hoe je juist moet borduren. Er zijn vele mensen die beginnen te borduren en al de kruisjes liggen allemaal in andere en verkeerde richtingen of men weet niet hoe je je draadjes moet afzetten,... Binnenkort staat het allemaal kort samengevat in een blogpost.

Groetjes Isabelle H

Geen opmerkingen:

Een reactie posten