vrijdag 25 september 2015

Heerlijk


SPRUITJES EN PATATJESSTOEMP

Onlangs heb ik weer heerlijk gekookt. Aangezien ik bijna elke dag tot laat moet werken heb ik bijna nooit tijd om deftig iets klaar te maken, maar als ik een vrije dag heb profiteer ik er telkens van om een gezonde en lekkere maaltijd te kunnen serveren.

Een paar dagen geleden lagen de spuitjes al te glimlachen naar mij in de winkel en kon het niet laten om deze te laten liggen. Elke keer ik spruitjes zie liggen weet ik al wat ik wil klaarmaken. Een lekkere ovenschotel van patattestoemp met spruitjes, gehakt, curry en appeltjes.



Eerst de patatjes en de spruitjes laten koken. Nadien moet men hier alleen nog maar stoemp mee maken (Ik kruid deze altijd heel goed met wat peper en zout en natuurlijk ook goed wat nootmuskaat!). Een aantal appeltjes schillen, gehakt in de pan bakken met 1 eetlepel curry (ik gebruik meestal kippengehakt en die eetlepel curry zijn er bij mij meestal al 2, haha). De appeltjes gooi ik ook altijd eerst nog eventjes in de pan zodat de appeltjes ook met de curry gemengd zijn. 
Nu alles klaar is moet je alleen het gehakt met de appeltjes in een ovenschotel verdelen, nadien de stoemp erover en misschien voor diegene die er van houden nog een laagje kaas over strooien. (ik hou niet zo van een kaaskorstje).

Zet de ovenschotel nog eventjes in de oven ( + - 20 min ) zodat de appeltjes lekker zacht kunnen worden en er een beetje een korstje kan vormen van de stoemp. 

Smakkelijk!

Groetjes Isabelle x x x





 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten