zondag 20 september 2015

Bernadette vest






















Een tijdje geleden is de trend begonnen van de Bernadette vest.
Je kent ze wel, zo van die leuke bolle wolle gebreide vesten voor komende herfst en winter. Je hebt ze in allerlei soorten kleurtjes, modelletjes en allerlei soorten wol.

Op mijn werk (ik werk bij kledingwinkel Zara) zijn er ontzettend veel mensen die komen vragen naar dit soort vest, maar dit soort model verkopen wij niet in de winkel.

Onlangs heb ik super mooie wol gevonden waarmee ik besloten heb deze vest te maken.
Het leuke aan de 'Bernadette vest' is dat er ontzettend veel variatie is van modelletjes om deze te maken. Ik heb besloten deze te maken in het WIT met MOHAIR LUXE WOL.

Mijn mohair luxe wol is van het merk LANG YARNS, en bevat 77% mohair en 23% zijde.

Dit is het model dat ik aan het breien ben. Deze foto heb ik genomen van de blog van naald en draad te schoten. Aangezien ik mijn wol daar gekocht heb en het model van de vest daar hangt (ik was zelf een foto vergeten te trekken dus moest ik de foto van hun site kopiëren). Het patroontje heb ik ook meegekregen toen ik mijn wol kocht.

Bron: http://naaldendraadschoten.blogspot.be




















De wol is superzacht en geeft niet heel veel plushkes af, maar eens hij helemaal af is ga ik hem wel eerst een nachtje in de diepvriezer steken. 

Voor diegene die het niet zouden weten: Als je een trui hebt of een kledingstuk uit wol dat plushkes af geeft moet je deze een nachtje of dagje in de diepvriezer steken. Wel eerst in een zakje steken voor je hem in de diepvriezer steekt. Na de vele uurtjes in de koude zal je merken dat je trui niets meer afgeeft :-) .




De vorderingen van de vest zal ik zeker nog wel op de blog voorbij laten gaan. 

Moesten er vragen zijn kan je altijd mailen naar sewingandstuffbyisabelle@hotmail.com

Groetjes Isabelle x x x  










Geen opmerkingen:

Een reactie posten