zaterdag 26 september 2015

Quilten

Dit is een Quilt waar ik al een tijdje aan bezig ben. De meeste zullen hem al wel eens een keertje hebben zien voorbijkomen, en vind het ontzettend jammer dat ik nog altijd geen stap vooruit ben!
De stofjes die ik voor deze Quilt gebruik zijn de stofjes die ik een aantal zomers geleden gekocht heb in het Frans dorpje Uzes.





Aangezien ik nog altijd geen stap vooruit ben met deze Quilt zal ik mezelf proberen op te leggen om elke week een blokje af te maken. 
Normaal gezien wilde ik 1 blok per dag afwerken dan zou hij lekker snel vooruit gaan, maar omdat ik soms lange werkdagen heb zal ik ' Blokje per dag ' niet kunnen waarmaken en dus maak ik er ' Blokje van de week' van.



Ja, uiteindelijk kan je dit ineens nog geen Quilt noemen, dit is nog maar het begin van een Quilt. In de fase waar ik nu in zit om deze Quilt te maken is nog maar de fase van het Patchworken. Eerst al de blokjes in elkaar zetten en dus zo een hele mooie top afwerken. Eens de top afgewerkt is zal ik kunnen beginnen met het Quilten zelf, maar voor ik daar zit heb ik nog een lange weg te gaan.

Dus bij deze zal ik elke week een blok proberen af te werken die ik ook op de blog zal zetten en noem het dan 'Blok van de week'.

Ik ga geen exacte dag vastleggen om een bericht te schrijven op de blog maar je zal er zeker eentje per week zien voorbij komen.
Soms de ene al wat sneller dan de andere.




Groetjes Isabelle x x x

1 opmerking:

  1. Vooruit Isabelle het zijn zo'n mooie stoffen. Die quilt zou heel mooi uitkomen op je zetel.Zet je er even aan en je zult zien het zal de moeite waard zijn?

    BeantwoordenVerwijderen