maandag 24 augustus 2015

Ziek geweest... maar niet stilgezeten


Na een periode van ziek zijn ben ik er na twee weken weer helemaal bovenop. Vandaag heb ik mijn tafelkleedje afgewerkt waar ik al een paar weken aan bezig was en ligt nu gezellig op de keukentafel. Deze ontzettend mooie stofjes van Tilda heb ik gebruikt omdat ze zo fleurig en kleurrijk zijn, ze maken de keuken al een heel stukje vrolijker en gezelliger.





















  








Na bijna een jaar verhuisd te zijn heb ik nog nooit echt de 'tijd' gehad om onze gemeente te gaan 
verkennen. Omdat het zo een mooi weer was de voorbije weken had ik besloten en tripje te maken, en heb hierdoor wel een aantal leuke en gezellige plekjes ontdekt waar je gezellig kan gaan picknicken of gewoon gezellig kan gaan zitten met een boekje of een handwerkje.



De voorbije weken ben ik ook meer en meer beginnen lezen. Ik was een tijdje geleden begonnen in de boekenreeks van Harry Potter. Ons mama had de hele boekenreeks thuis staan en heb deze mee naar huis genomen om deze helemaal te beginnen lezen.

Tijdens het ziek zijn heb ik al een paar boekjes versleten. Ondertussen ben ik in boek 3 bezig. "Harry Potter en de gevangene van azkaban". Deze boeken werken zo verslavend!!!
Ook heb ik van mijn vriend de box met al de films cadeau gekregen, dus dit wil zeggen dat ik na elk boek ik gelezen heb de film mag zien :-)
Nu heb ik wel ondervonden dat de boeken toch beter zijn dan de films. Meer gedetailleerd en je laat je eigen fantasie erop los, zodat het in gedachten dikwijls mooier of spannender is.

PAS OP de films zijn al angstaanjagend genoeg. Zeker de tweede film met al die grote spinnen.
Veel over deze verhalen ga ik niet aanhalen aangezien er mensen zullen zijn die de films nog niet gezien of boeken nog niet gelezen hebben. Maar ik verzeker jullie, ZE ZIJN ZO ONTZETTEND GOED!


De schoolvakantie zit er bijna op en de herfst komt alsmaar dichterbij!
Ik hou van de koudere seizoenen, ondanks het zonnetje en die gezellige zwoele zomeravonden in de zomer ben ik toch meer een "herfst-/winterpersoon". Ik kan ontzettend genieten om wandelingen te maken in de herfst, met al die mooie kleuren aan de bomen en die frisse ochtenden waar de mist zo mooi boven de velden hangt. 
Waar ik het allermeest van geniet is de periode rond Kerstmis. Maar de meeste die mij kennen of volgen weten ondertussen al wel dat ik een waanzinnige kerstfan ben. Alles wat met kerst temaken heeft of alles waar gezellige wintertaferelen voordoen, dat is echt m'n ding!
Vanaf dat de herfst begint ga ik waarschijnlijk elke dag een blogpost maken en mooie en gezellige tafereeltjes laten zien.

Nog 123 dagen tot het Kerstmis is! 


Groetjes Isabelle x x x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten