vrijdag 22 september 2017

Sokken

Mijn eerste paar sokken is een feit! of beter gezegd mijn eerste sok is een feit :-) 
De andere sok van dit paar is nog in de maak. 
Ik ben best trots op het resultaat van mijn allereerste sok.
Omdat het mijn eerst paar sokken is vond ik het niet direct nodig om echte sokkenwol te gaan kopen. Ik had nog een paar bolletjes roze wol liggen waarmee ik makkelijk mee kon oefenen, dus besloot ik deze wol te gebruiken. Omdat je met deze wol heel makkelijk kan uitschuiven ga ik er toch nog over nadenken om er aan de onderkant van de voet misschien antislip bolletjes op te maken. 

Hierboven kan je mijn eerste afgemaakte sok bewonderen, jammer genoeg is hij net ietsiepietsie te klein. Natuurlijk was ik weer te lui om mijn voet te meten en daar 5 cm van af te trekken om te berekenen wanneer ik moest beginnen te minderen voor het teengedeelte van de sok te breien.

Een lang beengedeelte. Dit vind ik zelf heel leuk om in leuke bottines aan te doen waar er een randje van m'n sok uit komt piepen :-)



Hier was ik de hiel aan het vormen.

klaar! 
Uiteindelijk heb ik over deze sok een 4 à 5-tal dagen gedaan. Ik vind het maken van sokken zo fijn dat er in die toekomst zeker nog gaan volgen!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten