woensdag 22 maart 2017

Retro Rimpelrokje


Hallo allemaal!
 Er staat ons weer een hele mooie dag te wachten en ik dacht ik zet een leuke blogpost online.
Dit uber-schattige patroontje heb ik gevonden in een boek dat ik al een tijdje geleden gekocht had. 
      Wat zeg ik?
 Een tijdje geleden? 
Zeg maar liever een paar jaar geleden.
Zonde dat ik er nog nooit iets uit gemaakt had. Zeg nu zelf, dit is te schattig om niet te maken.
Al bij al is dit rokje me toch maar goed gelukt, ondanks ik nog niet zoveel ervaring heb met mijn naaimachine. Ondertussen heb ik me al wel wat meer bijgeleerd. Jippppieee het gaat de goede kant
op! 
Dit leuke stofje is van Soft Cactus en heb ik een aantal jaren geleden gekocht op de stoffenspektakelbeurs in Antwerpen.
Als ik zo voort doe heb ik binnen de kortste keren een heel kledingskast vol met zelfgemaakte leuke
baby-en kinderkleertjes ondanks er bij ons 'nog' geen kindjes zijn.


In dit mooie rimpelrokje zijn leuke zakjes verwerkt en een super cute kantje/biesje en natuurlijk niet te vergeten die ooooh zooooo mooie knoopjes die er geweldig goed bij staan.


Mijn hulpje 'engelenprinsesje' helpt me het rokje mooi in beeld te brengen. 
Hier zie je goed het witte kantje/biesje dat ik er in verwerkt heb. Ook het zakje waar ooit leuke kleine kinderhandjes in zullen vertoeven. :-) 


Hier zie je de hele voorkant van het rokje.


 Jammer dat ik de leuke knoopjes niet goed in beeld heb kunnen brengen. Dit is de achterkant van het rokje. Ik weet zeker dat jullie deze even cute zouden vinden als dat ik doe.


Natuurlijk heb ik er nog een leuk fantasietje aan toegevoegd met de naaimachine. Misschien kon ik dit ook wel beter in beeld brengen maar het komt er op neer dat de afwerking aan de onderkant niet recht is gestikt maar met een leuk kronkelingetje. :-) 


Tot de volgende blogpost Belleke -xxx-

Geen opmerkingen:

Een reactie posten