woensdag 2 december 2015

Kleinigheidje

Hallo lezertjes!
Onlangs ben ik aan iets begonnen en raar maar waar, ik heb het bijna af!
Het is een klein quiltje dat ik in de keuken kan hangen, speciaal op maat gemaakt en zelf ontworpen.
Er is niet veel tralala aan en is vrij simpel te maken maar toch heeft het een mooi effect. Het rood komt mooi naar voren en als het eenmaal helemaal is doorgepit zal het effect nog beter zijn.


Vooralleer ik de quilt helemaal doorpit zorg ik er vanaf nu altijd wel voor dat de 3 lagen ( top, tussenvulling en achterkant ) eerst zijn doorgerijgt. Vroeger maakte ik de 3 delen vast door kleine babyspeltjes te gebruiken en begon al aan het quilten waardoor de 3 lagen nooit mooi op elkaar bleven liggen maar dus altijd een aantal centimeters van elkaar verschoven. De top, tussenvulling en de achterkant verschoven zodanig dat ik op de duur stof te weinig had aan de zijkanten van de quilt. Dus een grote les ! Vooraleer je begint met je quilt door te pitten moet je er altijd voorzorgen dat je deze eerst een goede voorbereiding biedt zodat je zonder problemen je quilt zorgvuldig af te werken. 



Ik hoop dat jullie dit quiltje binnenkort helemaal afgewerkt zullen kunnen bewonderen. 

Groetjes Isabelle  x x x







1 opmerking: