vrijdag 4 december 2015

Kerstversiering

Ik wens al mijn lezers een heel gezellig en sfeervol eindejaar, met eindeloos mooie versierseltjes in huis en leuke zelfgemaakte quiltjes en andere mooie handwerkkunstjes!


Dit voorbije weekend en vooral zondag was het kerstboomtijd!
Ondanks dat het nog maar 29 november was heb ik me toch niet meer kunnen inhouden om ons huisje te versieren met de gezellige kerstsfeer waar ik zo van hou.
Toen ik nog thuis woonde was het altijd pas kerstboomtijd wanneer Sinterklaas gepasseerd was, dus het eerste daaropvolgend weekend. Omdat we toch nog geen kindjes in ons huisje hebben rondlopen en onze schoentjes zelf niet meer zetten wilde ik graag de gezelligheid al in huis brengen.


Hieronder op de foto kan je een klein mini-quiltje zien, dat ik denk ik 2 of 3 jaar geleden heb gemaakt met mijn naaimachine. De ontzettend mooie stofjes zijn van Lynette Anderson.

Dit lang wandkleedje/quiltje heb ik in een workshop gemaakt 3 jaar geleden. Het waren mijn eerste steekjes stitchery die ik maakte en het werd al snel een succes. Ik koos voor de holly hobby tekeningetjes die ik dan overzette met naald en draad in de stof. Omdat we deze workshop rond kerstmis volgden heb ik er dan maar snel een kerstquiltje van gemaakt.


Ik had voorbije zondag zo een gezellige dag ( ondanks dat het een regenachtige en donkere dag was ).
Met gezellige sokjes aan en een gezellige wolle trui, een lekker tasje thee en nog iets lekkers bij de hand. En 's avonds nog gezellig een cinema-avondje met m'n vriend. Ik heb echt zo erg genoten van die mooie dag!

Kerst is toch  altijd een van de gezelligste tijden van het jaar en het slechtere weer en die donkere dagen neem ik er ook maar gezellig bij aangezien we dan de leuke kerstlichtjes kunnen aansteken en het nog eens extra gezellig kunnen maken met wat kaarsjes hier en daar.









De sneeuwpop heb ik vorig jaar gemaakt samen met mijn mama. Vorig jaar hebben mijn vriend en ik ons huisje gekocht en waren er ingetrokken de dag voor kerstavond. We hadden onze meubels al in ons huisje gezet, maar konden alleen de slaapkamer, keuken en badkamer gebruiken. De living en de eetkamer heeft een super mooie parket maar moest behandeld worden voor we onze meubels konden plaatsen. Dus heb ik vorig jaar niks van versiering in ons huisje kunnen aanbrengen. Geen kerstboom, geen lichtjes, alleen lekkere warme flanellen lakentjes op ons bed ( waar ik al super blij mee was! )
Dus als ik deze sneeuwpop zo bekijk moet ik direct aan onze eerste kerst denken in ons eigen huisje.


De schoorsteen is natuurlijk helemaal op en top versiert ( naar wat ik gezellig en mooi vind want smaken verschillen nu eenmaal wat niet erg is, moest iedereen hetzelfde zijn zou de wereld maar saai zijn) wat ik helemaal niet slecht bedoel natuurlijk!

Hierbij liefdevolle en gezellige sfeervolle groetjes Isabelle x x x

1 opmerking: