maandag 26 augustus 2019

Op stap

Gisteren was mijn eerste echte uitstapje alleen met Noëlle.
Met een bang hartje stapje ik dan gisterenochtend de auto in om voor het eerst met Noëlle een lange rit te maken naar mijn ouders. Het was zondag, was heel rustig op de baan waardoor ik met veel zelfzekerheid de rit naar mijn ouders kon maken, met op de achtergrond de muziek van Bart Peeters.

We waren gisteren uitgenodigd door kennissen waar ikzelf als baby met mijn ouders geweest was maar ik herinner me er natuurlijk niets meer van. In de loop der tijd verwaterde ons contact doordat we als kind verhuisd waren maar na al die jaren hebben we door een toevalligheid terug contact met elkaar, wat natuurlijk heerlijk is! Het was een zalig dagje, gezellig in een bos onder de bomen met heel wat lekkers onder een stralend zonnetje. Het was voor mijn doen wel veel te warm en ons Noëlle wist ook van de warmte.

Morgen is er weer een handwerkdagje bij mijn mama thuis samen met quiltvriendin Chrisje. Na lange tijd thuis te zitten met Noëlle heb ik voor mezelf besloten om af en toe er eens op uit te trekken om er een gewoonte van te maken dat ik met haar gerust ook uitstapjes kan maken. Dus morgenvroeg maak ik Noëlle en mezelf klaar voor een dagje bij mijn ouders thuis door te brengen. Aangezien mijn papa ook thuis is met een weekje vakantie is het de ideale moment om nog eens mooie foto's van Noëlle te maken tussen het handwerken door. Mijn papa is amateurfotograaf en heeft een fotostudio gemaakt van onze vroegere slaapkamers waardoor hij nu op een professionele manier foto's kan maken.

Wat ik meeneem om te handwerken, daar ben ik nog niet helemaal uit.
Ik ben voor Noëlle een new vertebrae vestje aan het breien dat ik mee kan nemen om aan verder te werken, maar het kriebelt nu ook wel om te patchworken en te quilten. Ik heb nog wel een top van een quilt liggen die ik moet afwerken maar ik moet hiervoor nog achtergrondstof voorzien en ook nog een tussenvulling voor ik aan het quilten kan beginnen. Buiten die quilt die nog afgewerkt moet worden heb ik niet echt nog quilts waar ik aan verder kan werken ( of toch niet dat ik weet ) dus de goesting is wel groot om aan een nieuwe te beginnen.

Ik hou me vandaag nog wel bezig met het beien van Noëlle haar vestje en ik zie vanavond wel of ik aan iets nieuws kan beginnen morgen of dat ik morgen haar vestje verder afwerk.


Hier zie je de opzet van haar vestje. Ik had echter al een super groot stuk gebreid tot ik tot de conclusie kwam dat ik niet uitkwam mijn mijn aantal steken die ik nodig had dus had ik het hele vestje terug tot een bolletje gedraaid. Ondertussen ben ik al een stukje verder geraakt dan ik uiteindelijk al gebreid had dus er komt wel vorm in.

Ik hoop morgen nog wat fotootjes te kunnen maken om weer een handwerkdagblogje te maken en om jullie mee te kunnen laten genieten van de mooie dag die me morgen te wachten staat. 

Veel liefs x x x BELLEKE x x x



Geen opmerkingen:

Een reactie posten