dinsdag 10 mei 2016

Boekenfestijn

Onlangs zijn mijn vriend en ik spontaan op een avond naar het boekenfestijn geweest.
Het boekenfestijn vond plaats in de Expo van Antwerpen en was tot 21.00 u 's avonds open. We waren rond 18.00 u aangekomen en hebben toch wat uurtjes zitten ronddwalen door alle gangetjes vol maar ook ontzettend vol met allemaal boeken. Het was de moeite waard want ik heb toch een aantal dingetjes kunnen scoren.
Op het boekenfestijn zijn de boeken helemaal niet zo duur. Sommige bestsellers betaal je deknik wel evenveel als ik de echte boekenwinkel, maar over het algemeen zijn de boeken er denk ik wel goedkoper. Het boek dat me het meeste gekost heeft is Breien stap voor stap, die ik voor € 7,50 heb gekocht.


Deze 7 boeken waren de buit.
Als ik had gewild had ik nog véle meer boeken meegenomen, maar ik heb me toch wel een beetje in weten te houden.

Dit boek wilde ik ontzettend graag omdat ik al een hele poos leuke Noorse creaties wil maken. Ook al is de lente stilletjes aan begonnen. Ik kijk toch al ontzettend hard uit naar de herfst en natuurlijk de winter ( Mijn twee lievelingsseizoenen !!! )
=> Dit boek heeft me € 4,99 gekost.

In dit boek staan hele goede voorbeelden hoe je stap voor stap iets kan bereiken van een bepaalde steek of een bepaalde manier van werken. Ook al heb ik het "ons breiboek " boek al, hoe meer boeken hoe beter :-)
=> Dit boek heeft me € 7,50 gekost.

Vilten! Iets wat ik vroeger op school heb geleerd, de basis dan toch. Maar je hebt Vilten en Vilten... Er zijn veel mensen die direct denken aan wol, water en zeep wat je meestal wel nodig hebt. In dit boek word er heel duidelijk uitgelegd welke materialen je nodig hebt en hoe je ze moet gebruiken. Ook is de soort wol heel belangrijk!
Natuurlijk is dit iets heel leuk om te maken om cadeau te geven aan kindjes, of waar ik natuurlijk meteen aan moest denken ( Leuke dingetjes voor in de kerstboom ) maar dan met kerstfiguurtjes natuurlijk :-) 
=> Dit boek heeft me € 4,99 gekost.

Deze kon ik moeilijk laten liggen. Ook al heb ik hem al eens beginnen lezen maar toch nog niet helemaal uit. Dit boek heeft mijn oma ook en heb het ooit eens geleend maar de moeite niet genomen deze helemaal uit te lezen spijtig genoeg. Maar omdat deze zodanig goedkoop was heb ik zeker niet getwijfeld om deze mee te nemen.
=> Dit boek heeft me € 3,99 gekost.

Dit boek heb ik al een keertje gelezen, maar als het over quilten gaat moet ik deze toch wel in mijn boekenschap hebben staan zeker! :-)
Wel de moeite om het nog een keertje te lezen!
=> Dit boek heeft me € 1,99 gekost.

Hierbij heb ik getwijfeld of dit wel een gewone roman zou zijn of een kinderboek. Ik ben er nog niet helemaal uit aangezien de tekst binnenin ook tamelijk groot gedrukt is. In ieder geval vond ik de cover van dit boek zo ontzettend schattig!!! En het verhaal is een echt verhaal om bij weg te dromen en terug kind te kunnen zijn. 
=> Dit boek heeft me € 4,99 gekost.
Deze heb ik genomen voor volgende winter te kunnen lezen. Ik wil graag per seizoen een boek lezen dat in het seizoen past. Ook zou ik het leuk vinden om eens een boek te lezen op een plaats ergens op de wereld ( moet niet ver weg zijn ) waar het boek ook op die plaats zich afspeelt. 
=> Dit boek heeft me € 3,99 gekost.

Binnen ongeveer  3 weken vertrekken we naar Zweden JOEPIE !!!! 
Een land waar ik altijd al over gedroomd heb om naar toe te kunnen trekken. Hier zou ook heel veel gequilt worden, ook natuurlijk veel gebreid. 
Ik zou een goed boek moeten kunnen vinden dat zich daar afspeelt, dan kan ik deze meenemen voor op het vliegtuig en voor in de auto, want we gaan namelijk vele kilometers met de auto afleggen.







1 opmerking:

  1. De quiltclub is het eerste boek uit die reeks en ik droom ervan ook zo'n boek te schrijven over het wel en wee van ondertussen vrienden in de lessen van Naald en draad. De bruidsquilt vond ik de minste, altijd flashbacks hou ik niet zo van... veel succes met je boekjes. ze gewoon hebben is ook al heel leuk. groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen