woensdag 22 januari 2014

Kerstmis


Gisteren ben ik naar familie geweest om kerst te vieren. Een leuke gezellige avond, met vele leuke en grappige pakjes. 

Dit jaar heb ik mijn klein kerstquiltje afgewerkt. Eerst een eigen patroon uitgewerkt, en plots was het af.
Hieronder op de foto zie je het resultaat van de afgewerkte quilt. Alleen moest hij nog opgehangen worden.

























Hieronder heb ik de slede en de kerstboompjes er al op geappliceerd, en ook al met stitchery sterretjes gemaakt en de tekst 'merry christmas'.



Eerst wilde ik de quilt in een cirkel maken, maar heb uiteindelijk gekozen om er toch maar gewoon een vierkant van te maken met een hele leuke boord rond.


Op de foto hieronder zie je dat ik er ook al heb doorgequilt.
Deze heb ik doorquilt met de hand, met een klein ringetje, omdat het quiltje ook niet al te groot is.


Rond de boord moet natuurlijk ook nog een afmaaktboordje komen, deze heb ik eraan gestikt.
Bijna al mijn afmaak boordjes zet ik er aan met de naaimachine, dan zijn deze er toch goed stevig aan gezet.



Dit is vind ik persoonlijk heel leuk om te doen, het laatste om je quilt af te werken.
Nadien is het de moment van het genieten dat je hem helemaal klaar hebt.



Het leuke eindresultaat :-)
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten