zondag 26 mei 2013

Tilda vierkantjes EN LASTIGE NAADJES

Hierbij heb ik besloten eindelijk mijn tilda vierkantjes aan elkaar te zetten met het naaimachine.
Eerst al de vierkantjes leggen zodat ze allemaal mooi uitkomen.

Hier zijn ze allemaal aan elkaar gestikt.
Nu moet ik deze nog sandwichen, en nadien natuurlijk gezellig doorquilten!


HOE KOMT HET TOCH DAT MIJN NADEN NIET MOOI OVEREEN KOMEN ? 
Hierdoor was ik natuurlijk al een beetje lastig


Hier is mijn naadje wel mooi genaaid.


Ik heb hiervoor mijn boventransportvoetje gebruikt. Deze ging wel helpen mijn naden overeen te laten komen dacht ik.


Ik had ook op internet gelezen dat als je de vierkantjes aan elkaar zet, dat je de naad achteraan niet aan dezelfde kant mag houden. Deze moet zoals de foto hieronder met de ene naad naar links en de andere naar rechts. 
MAAR WORDT DIT ECHT ZO GEDAAN????
want mijn naden komen toch niet allemaal mooi overeen.


3 opmerkingen:

  1. hallo, ik kom even piepen op je blog,
    kijk eens op de link hieronder , je moet exact dezelfe voetbreedte hebben op elk van je blokjes , kijk eens op deze link , is soms niet altijd correct hoor maar door het meer te doen gaat het beter
    http://www.sew4home.com/tips-resources/sewing-tips-tricks/quilting-basics-piecing-quilt-blocks-machine-part-4a-5

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt om op mijn bericht te reageren!
      Met het doorsturen van die link ben ik al een stukje verder geholpen!
      Heel hard bedankt
      x x x
      isabelle
      x x x
      xxx
      x

      Verwijderen
    2. Isabelle, zorg er eerst en vooral voor dat je blokjes allemaal netjes gelijk worden gesneden met je lat mat en cutter. Speld per twee de blokjes aaneen en stik ze aan elkaar , je hoeft niet vast te leggen.
      Maak rijen, en strijk dan de rijen inderdaad de ene rij naar rechts en de andere rij naar links.
      Doordat de naden tegen mekaar aandrukken blijven ze ook beter zitten. Ik speld de blokken aan elkaar net naast de naad.Als het niet lukt kom dan maar eens af! groetjes, geniet van je vakantie en ik hoop dat je naar de tentoonstelling kan komen.
      Carine

      Verwijderen