vrijdag 16 november 2012

Eerste stitcherywerkje!!!

 Mijn aller eerste stitcherywerkje!!!
Een aantal maanden geleden heb ik mijn eerste stitcherysteekjes leren zetten, en dit natuurlijk door een hele leuke cursus, in naald en draad schoten. We mochten tussen héééél veel stitcherypatroontjes kiezen, en ik koos er natuurlijk eentje van sunbonnet sue. Carine heeft me daar stapsgewijs alle steekjes uitgelegd. De gewone stiksteek, een duidelijke lijn om het patroontje eigenlijk als het ware te "tekenen".
De losse kettingsteek, om mooie bloemetjes van te kunnen maken.
De Vliegsteek, om bloemblaadjes te maken.
Het frans knoopje, om leuke bolletjes te maken. (mijn favoriete steekje)
En nog zoveel meer.

Ik heb er voor gekozen om mijn stitchery sunbonnet sue patroontje, als het ware in te kaderen in een kerstquiltje.
Hiervoor heb ik natuurlijk echte kerststofjes gebruikt.
De 4 patroontjes heb ik mooi onder elkaar genaaid, zo kan ik hem aan de muur hangen met kerst!




                                                                                     


Het kerstquiltje is nog niet af.
Ik moet het laatste patroontje er nog aanzetten, en nadien de achterkant en de tussenvulling er aanzetten.
De rand van kerststofjes ga ik doorquilten.










Ik ga zeker het eindresultaat van het sunbonnet sue kerstquiltje nog op mijn blog zetten!!!


Groetjes Isabelle
x x x









2 opmerkingen:

  1. Wauw, fantastisch Isabelle! fijn dat je een blog hebt dan kan ik nu het resultaat zien van je stitchery. Bij ons gaan veel patroontjes de deur uit maar afgewerkte quiltjes zien we ook graag terug. Misschien voor onze grote tentoonstelling in juni? Veel plezier nog.
    groetjes Carine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oei de grote tentoonstelling in juni :-) dan zal ik nog heel veel moeten oefenen, maar je brengt me hier wel op een leuk idee!
    Ja de stitchry is bijna klaar, en zal dus binnenkort het afgewerkte stitcheryquiltje op mijn blog plaatsen.
    Ik heb hier zoveel plezier van!
    Van elk steekje dat ik maak, loopt mijn hart toch een beetje over van liefde voor het quilten, en al de rest :-)

    Groetjes isabelle :-)

    BeantwoordenVerwijderen